Publikationen

Ausgewählte

New restorations

 

doctorduval

Changing Dentistry in the World. Creating a work of art in every smile. A new case from a pateint that traveled to see us from another country. Very grateful for her trust in allowing us to give her the result she always wanted. Pateint was not happy with her upper 12 restorations that were dull, lifeless, and more importantly, in the wrong position. After removal of the old restorations, the gingiva was treated with crown lengthening to achieve the proper dimensions for the new teeth. New restorations were designed and crafted that fit her smile frame properly and give her a overall balance to her new smile and facial beauty……. biology function & aesthetics

 

Ausgewählte

Zirconia Crown

Iwata JunZirconia

Crown no.9

1day finish for Root Canal Filling & Core Built Up & Final Tooth Preparation

https://www.instagram.com/iwata_jun/

Ausgewählte

Korrektur bukkaler Dehiszenz bei Sofortimplantation

Untersucht wurden insgesamt 14 Patienten, die einen bukkalen Knochendefekt in Tiefe von mindestens 5 mm aufwiesen, der sich weder nach mesial oder distal ausbreitete und bis ins apikale Drittel ausdehnte. Kontralateral gelegene Zähne ohne Attachementverlust [AL] wurden als Kontrollgruppe [KG] gewählt. Therapeutisch wurden während der Sofortimplantation ohne chirurgischen Lappen xenogene Blöcke an Stelle der Defekte und zwischen Implantat und residualen Knochenwänden inseriert und ohne Membranen heilen gelassen. Zu den Zeitpunkten der Operation [T0] und sechs bis zwölf Monate danach [T1] wurden folgende Parameter aufgezeichnet: Höhe der bukkalen Wand mittels tomografischer Untersuchung, bukkal-linguale Breite des Alveolarkamms und Dicke der bukkalen Wand. Die Werte am Insertionsfeld wurden als Testgruppe [TG] mit kontralateral gelegenen Zahnstellen verglichen.

Ergebnisse und Konklusion

Sie müssen eingeloggt sein, um diesen Inhalt aufrufen zu können.

https://pi.dental-online-channel.com/implantologie/bukkale-dehiszenz/

Ausgewählte

ZERO BONE LOSS by Alberto Miselli

When we talk about Zero Bone Loss, are we talk about bone crestal implant placement. But when we talk about in subcrestal bone implant placement… saucerization is the biological response… to create a biological width!

The magic number is 3 mm from the zenith to the implant platform. 3 mm is the minimum… 4 mm is better if the implant has conical connection or Cone Morse.

The healing abutment must be 2 mm at least separate from the implant platform to organize the collagen fibers in the soft tissue